Analiza jakościowa

Bardzo ważnym elementem analityki webowej są dane jakościowe, których zbieraniem i interpretacją na Twoje zlecenie zajmują się nasi fachowcy. W odróżnieniu od ilościowych dostarczają one szczegółowych informacji na temat wrażeń, przeżyć i emocji użytkowników odwiedzających Twoją stronę, aplikację czy witrynę sklepu internetowego. Mają kluczowe znaczenie dla zrozumienia zachowania i przede wszystkim potrzeb grupy docelowej, do której skierowane są Twoje produkty, usługi czy treści.

Analityka webowa – szczegółowe informacje na temat odbiorców

Oferowana przez nasz zespół analityka webowa rozpoczyna się od stworzenia person, czyli potencjalnych odbiorców Twojej oferty. To swego rodzaju modele osobowościowe, które pokazują, kim jest Twój klient – czym się interesuje, ile ma lat, gdzie mieszka, z jakimi problemami się boryka, z czym wiąże nadzieje. Posiadając tę wiedzę, możesz skutecznie odpowiedzieć na jego potrzeby, dostarczając pożądane przez niego produkty, usługi czy treści w oczekiwanej formie.

Nasze zadanie polega na zorganizowaniu badań jakościowych w taki sposób, żeby jak najprecyzyjniej przenalizować wrażenia, emocje, odczucia i wymagania użytkowników odwiedzających Twoją stronę czy aplikację. W tym celu układamy odpowiednie scenariusze i starannie dobieramy osoby do udziału w badaniu. Pokazujemy Ci wyniki w formie zarówno ruchów i czynności wykonywanych przez użytkowników, jak i opisujemy ich wrażenia z poruszania się w obrębie witryny. Informacje na ten temat pozyskujemy z odpowiedzi na pytania zadane podczas wywiadu po zakończeniu badania.

Dlaczego warto korzystać z analityki webowej

Warto korzystać z analityki webowej bazującej na danych jakościowych, ponieważ pozwala wgłębić się w motywacje i emocje potencjalnych klientów Twoich produktów lub usług czy odbiorców udostępnianych online treści. Znając je, możesz się do nich dostosować i wyjść im naprzeciw poprzez dostarczenie swojej oferty, która rozwiązuje problemy i precyzyjnie odpowiada na rynkowe potrzeby oraz wymagania. Pozyskana w ten sposób wiedza jest fundamentem w podejmowaniu kluczowych decyzji dotyczących zmian w funkcjonowaniu strony, sklepu, serwisu czy aplikacji.

Informacje otrzymane dzięki analityce webowej są bardzo przydatne także podczas opracowywania strategii obecności w Internecie, dobierania kanałów i form komunikacji z użytkownikami czy konstruowania kampanii marketingowych. Decydując się na współpracę z nami, masz pewność, że pozyskane dane są rzetelne i zawierają informacje przydatne dla Twojego biznesu. Dobieramy je w taki sposób, aby przyniosły maksymalne korzyści z punktu widzenia celów Twojej działalności w Internecie.

Jeśli chcesz dobrze poznać swoich użytkowników lub klientów, aby móc im dostarczyć to, czego oczekują, skorzystaj z możliwości, jakie daje oferowana analityka webowa. Doświadczeni fachowcy tworzący nasz zespół pomogą Ci w lepszym zrozumieniu i tym samym skutecznym zaspokojeniu potrzeb odbiorców Twoich produktów, usług czy treści.

Źródła:
https://www.grupa-tense.pl/analityka-internetowa/#analityka2